ورقهای هایمپک (HIPS)

ورقهای هایمپک (HIPS)

استحکام بالا، قالبگیری خوب به همراه توانایی فرایند پذیری مجدد با حفظ پایداری ابعادی و دمائی، رنگ پذیری، چسبندگی و چاپ پذیری باعث شده است که ورق هایمپک (HIPS) به عنوان یکی از ۵ رزین اصلی درکاربردهای الکتریکی، ترکیبات ساختمانی و اجناس عمومی مطرح گردد. ورق هایمپک (HIPS) به عنوان یک رزین غیر کریستالی دارای خواص متنوعی مانند رزینهای PE, PP و…. می باشد. در مورد ساختار مولکولی، با تغییر درجه کریستالیزاسیون، تغییر قابل توجهی در خواص و ابعاد ورق هایمپک (HIPS)به وجود نمی آید. علاوه بر آن پلی‌استایرن با ویسکوزیته مذاب کم در اثر گرما، فرایند، ترموفرمینگ و شکل دهی اسفنجی (توده ای) به آسانی تخریب نمی‌گردد. ورقهای هایمپک (HIPS) از مقاومت ضربه‌ای و گرمائی عالی و قالبگیری فوق العاده‌ای برخوردارند. علاوه برآن امکان فرایند این ورقها با روشهای مختلف قالبگیری میسر می باشد.

مشخصات ورقهای هایمپک (HIPS):

ورقهای هایمپک (HIPS) در اندازه های زیر تولید می گردند:

ضخامت: ۲-۸ میلیمتر

حداکثر عرض: ۱۶۰۰ میلیمتر

با توجه به شرایط تولید امکان تهیه محصول مطابق با در خواست مشتری نیز وجود دارد. ورقهای آجدار هایمپک (HIPS) از دیگر تولیدات شرکت نوآوران آیدا پلاستیک می‌باشد.

به طور کلی ورقهای هایمپک (HIPS) در رنگهای سفیدبرفی، سفیدآبی، طوسی، سیاه، آبی، قرمز و زرد تولید می‌گردد. درصورتی که سفارش در حد حداقل میزان سفارشات شرکت باشد، امکان تولید رنگهای درخواستی نیز وجود دارد. در صورت داشتن هرنوع سوال، لطفا” با دفتر مرکزی ما تماس حاصل فرمائید.

خواص فیزیکی و مکانیکی ورق هایمپک (HIPS):

خواص فیزیکی و مکانیکی مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورقهای HIPS به شرح زیر است:

پارامتر استاندارد واحد مقدار
استحکام کششی ASTM D 638 Kg/cm2 ۳۰۰
درصد ازدیاد طول ASTM D 638 % ۶۵
مقاومت خمشی ASTM D 790 Kg/cm2 ۳۵۰
مدول خمشی ASTM D 790 Kg/cm2 ۱۷۵۰۰
سختی ASTM D 785 L Scale ۶۴
مقاومت ضربه ASTM D256 Kg.cm/cm ۱۰
نقطه نرم‌شدگی حرارتی ASTM D 1525 oC ۹۷
دمای تغییر شکل حرارتی ASTM D 648 oC ۷۸
دانسیته ASTM D 792 ۰۴/۱
جذب آب ASTM D 570 ۰۵/۰

نحوه انبارش ورق هایمپک (HIPS):

جهت نحوه صحیح انبارش اینجا را کلیک کنید.


کاربردهای ورق هایمپک (HIPS):

  1. تابلوهای تبلیغاتی
  2. ظروف یکبار مصرف
  3. لوازم بهداشتی
  4. کابین های داخلی یخچال (آن دسته ازورقهای هایمپک (HIPS) که جهت کابین داخلی یخچال کاربرد دارند، ‌در مقابل عوامل پف دهنده از قبیل : R11 ,R141b و سیکلو پنتان مقاومت دارند.)